Oxygen Group Classes


STUDIOS, CLASS LOCATIONS



AEROBIC STUDIO

The first floor is an aerobics room for 20 people, all the necessary equipment at your disposal: dumbbells, soft ball, yoga mats, yoga bricks, rubber ropes, big balls, TRX, etc.


FUNCTIONAL STUDIO

The functional room is located on the first floor of the fitness area. We provide the latest Technogym functional equipment and machines from the SKILL family for training.


ROOFTOP TERRACE

Rooftop lessons take place in the spring and summer, with unique rooftop aerobics and a functional terrace on the roof. Our guests can enjoy wonderful views.


GROUP CYCLING STUDIO

In our Group Cycling studio, 23 bicycles equipped with state-of-the-art displays can train our guests and monitor their training performance on the projector.

Choose the type of exercise that suits you!

GROUP CLASS TYPES

It is not easy to start moving. It’s even harder to find the kind of exercise that is fun and enjoyable for you. In order not to be overwhelmed by the first lesson, we recommend that you familiarize yourself with the types of classes in advance and consult our experts. The trainers will assess your fitness status and recommend you a lesson based on the difficulty level and your interest.



    BODY SHAPING

    A simple, easy-to-follow class that includes developing and strengthening skeletal muscles, activating the deep muscles, developing balance and stability, with tools to move your entire body. The training is done using a variety of reinforcement tools, and the exercises used depend on the creativity of the instructor and the composition of the group.



    AQUA TRAINING

    In aquatraining, also known as aquafitness, we take advantage of the fact that water has greater resistance than air because it is denser. Resistance can be used to increase muscular strength and cardiovascular endurance without straining our joints. Water training is a safe and effective development for our body.



    Body & Mind class

    bodyART™

    The perfect harmony of mind and body that strikes the balance between Jin and Yang, the strong and the weak. Yoga, taken from Japanese Do-In, combines the power and movement of Tai-Chi to emphasize stability, balance and strength. The release of breath-controlled energies, energy fields is in perfect harmony with movement.



    Mozgásos órák

    CROSS TRAINING

    During the class, the focus is on the development of conditioning skills. This type of class is a workout that increases strength, endurance and speed. Keep your heart rate high all the time, so you can take short breaks and exercise continuously and without interruption. Among the basic exercises there are supports, squats, eruptions. Jumping with a jump rope or stool is an integral part of the class, but running exercises are also included in the class. We recommend it for anyone who wants to take part in an intensive, conditioning class.



    Body & Mind

    deepWORK™

    This unique training is based on different forms of movement, yet easy to follow. The body is treated in a single unit, with the goal of getting as many muscles into the exercise as possible. Simple, intense, complex, and completely different from the methods known so far. It is worth doing regularly, as cardio, strength, dynamic and static exercises alternate with it, making it a great fat burning, toning, strengthening, and endurance developer. DeepWORK moves your body very intensely and replenishes you with a lot of positive energy! Push individual boundaries regardless of gender, age, or level of fitness! It stabilizes and strengthens the trunk muscles and is therefore especially recommended for those who do sedentary work.



    Body & Mind class

    DYNAMIC YOGA

    Dynamic Yoga (Vinyasa Flow) consists of a series of extremely conscious, flowing exercises that put heavy strain on your muscles with maximum spine and joint protection. Although the classes are quiet, the pace of movement is slow, it’s a real challenge to complete these exercises. Complete exercise focused on developing strength and flexibility, stretching muscles, maintaining the spine and achieving a functionally healthy body. So, with the basic practices of yoga, we create a more dynamic, more continuous movement.



    Functional training

    FUNCTIONAL CIRCUIT TRAINING

    The essence of functional training is to treat the body as a whole. It does not focus on individual muscle groups, but rather on more complex exercises, working on multiple muscle groups at the same time. All of this takes the form of a circuit training. “Stations” are set up and there are varied exercises that use the whole body and work throughout the body. Functional circuit training is recommended for anyone, because develops versatile, using a variety of tools: TRX, Kettlebell, Medical Ball, Dumbbell, Sparrowbag, Elastic Band, Stool, Agility Ladder, Agility Band, Sandbag, FitBall, etc. Functional training results in a more muscular and stronger body. For beginners, it is a great opportunity to get fit or strengthen your trunk muscles.



    Mozgásos

    FULL BODY TRAINING

    Full Body Training is an easy-to-follow class of exercise designed to move the whole body with a particular emphasis on shaping the tail and thigh muscles, developing abdominal and torso muscles. The class improves posture, improves endurance, and achieves a more physically fit body. In addition to the varied use of instruments, the class is characterized by the own body weight exercises, which we strive to achieve with maximum accuracy and regular execution. An easy-to-use version of the advanced exercises will also be presented during the class, so that all ages can complete the exercise based on their fitness status. 



    Body & Mind class

    SPINE TRAINING

    In spinal training, we develop and strengthen the muscles of the torso while also increasing the heart rate. In spinal training, weight loss is not the main concern, it is more about shaping, improving muscle tone and training the muscles of the back, abdomen, hips, shoulders and arms. Based on the principle of graduality, we begin with a thorough warm-up and then continue with the whole body stretching exercises. Then there is the dynamic 25 minutes of the lesson: smaller, combined exercises, a truly strengthening block with static postures, and deep workout exercises. At the end of the class, of course, we close with a thorough stretch. We recommend it to anyone who wants to protect their spine and strengthen the muscles that help to compensate for the stresses of everyday life.



    Body & Mind class

    HATHA YOGA

    It is a traditional yoga trend where we combine different exercises to harmonize the body and mind. By practicing and practicing asanas (postures) we increase the vitality of the body, while experiencing the energetic events taking place in the body. This is always accomplished by balancing some opposing forces, just as the tongue of a balance will eventually agree with the center of gravity with ever smaller swings. The name itself refers to this, as the word “HA” refers to the day, and the word “THA” to the moon, a symbol of the energizing and passivating energies. In Hatha Yoga classes, balance can be achieved with the right amount of effort and rest, movement and stillness.



    Mozgásos

    HOT IRON 1

    Hot Iron is a science-based and established workout program that not only strives for safe and unharmed development, but captivating music, combined with excellent practice, helps you build muscle and improve endurance. During the lesson, we follow a fixed training plan, so that spectacular progress can be achieved in 8-10 weeks. In addition to losing fat, our muscles become tighter as a result of a full-body workout.



    Mozgásos

    HOT IRON 2

    Hot Iron 2 is recommended for those who have previously become familiar with Hot Iron 1 and have regularly performed Hot Iron 1 exercises. To keep the body accustomed to exercise and to keep developing, the exercises become more complex. During Hot Iron 2, we combine the exercises we’ve learned in Hot Iron 1 with new exercises to make the training experience more enjoyable and varied.



    Mozgásos

    KONDI MIX

    Egyszerűen és könnyen követhető óra, ahol a cél az általános kondíció fejlesztése, és a teljes test megdolgoztatása. Az óra egy alapos bemelegítéssel indul, majd egy egész testre kiterjedő edzéssel folytatódik ahol a gyakorlatok végrehajtásához különböző eszközöket is használunk. (step pad, gumikötél, kézi súlyzó x-co ,flexi-bar ,dynair párna, bosu). A színes eszköz használattal az óra változatosabbá és eredményesebbé válik. . Az óra alapelve a folyamatos hibajavítás, hogy a sérülések kockázatát minimálisra csökkentsük. Ez az óratípus kezdőknek és haladóknak egyaránt ajánlható, mivel minden gyakorlat nehezíthető vagy könnyíthető egyéni edzettségnek megfelelően.



    Body & Mind

    PREVENTÍV GERINCJÓGA

    Spinal Yoga is a modern exercise system that is easily absorbed and learned by modern European people. With a safe, stable, isolated set of exercises we move the whole body and relax at the end of the hour. The goal is to restore the health of the physical body and the nervous system with a series of exercises based on basic anatomical movements and fascia chains. At primary level, its primary role is prevention, health preservation. Spine yoga results in harmonious development that is easy for anyone to accomplish.



    Mozgásos

    SENIOR TORNA

    A Senior tornát az idősebbeknek ajánljuk.



    Mozgásos

    STABILITY WORKOUT

    A Stability Workout egy új mozgástrend, amiben az alakformálás ötvöződik olyan elemekkel, melyek erősítik törzs izmainkat, stabilitásunkat. Az órán speciális eszközöket használunk: Bosu, Stability Board (instabil deszka), Bosu Ball (speciális fitball labda), vízzel és homokkal töltött változó ellenállások. Erősítünk súlyokkal, funkcionális eszközökkel, saját testsúlyos gyakorlatokat végzünk, fejlesztjük egyensúlyunkat instabil környezetben, ezáltal erősítve a törzset és ízületeinket.
    Ajánljuk sportolóknak a jobb eredmény, és sérülés mentesebb felkészülés érdekében, az egyensúlyt igénylő sportágakat űzőknek különös tekintettel: wakeboard, snowboard, sí, surf, deszkás sportok, labdajátékok stb. Ajánljuk mindenkinek, akik egészségorientáltan szeretnének edzeni, és akik meg szeretnék előzni az oly sokakat érintő mozgásrendszeri problémákat.



    Body & Mind óra

    STRETCHING

    A hajlékonyság fejlesztése sok mozgásszervi problémára (hát-, derék-, térdfájás…) gyógyírként szolgál. Az izmok nyújtása ugyanolyan fontos, mint az erősítése, e kettő együttes gyakorlása harmonikus fizikai, és szellemi állapotot eredményez.
    A relaxációs stretching olyan összetett gyakorlatsor, mely hatására javul a vérkeringés, megszünteti a stresszt, ami merevvé teszi testünket. Ezzel csökken a mozgás utáni izomfájdalom, és könnyebbé válik a mindennapi mozgás.



    Mozgásos

    TABATA WORKOUT

    Also known as the 4-Minute Fat Burner Miracle Workout, Tabata is one of the world’s most popular High-Intensity Interval Training (HIIT). One Tabata consists of eight 20-second intensive cycles with 10-second rest periods. Originally a single exercise is repeated in the eight cycles, but during classes we mainly work with practice pairs. Most of these exercises are complex, involving many muscles at the same time. Although the goal is to achieve maximum performance in all cycles, the class can be tailored to each level of training. This workout is for you if you want to quickly improve your stamina, maintain muscle tone and burn fat.



    Mozgásos

    TESTMEGÚJÍTÁS

    A Testmegújítás egy olyan összetett óratípus, mely során elvégzett gyakorlatok rövid távon is segítenek enyhíteni a pillanatnyi izommerevséget, az izomban megjelenő feszültséget, és hosszú távon egészséges mértékben növelik az ízületek mozgásterét. Az órán segítünk kialakítani a megfelelő, anatómiailag semleges testtartást, és az ízületek teljes mozgástartományban történő átmozgatásával csökkentjük vagy elkerülhetővé tesszük a passzív, mozgásszegény, modern életmódból fakadóízületi problémákat. A fizikai hatások mellett az óra fejleszti a testtudatot és a koncentráció képességet is, ezáltal nemcsak a senior korosztály számára ajánlott, de az ülő munkát végző fiatalok számára is elengedhetetlen, sőt javasolt rendszeres sporttevékenységet végzők számára is.



    Funkcionális edzés

    TRX

    A TRX már 2008 óta nagyon népszerű mind a fitness világában, mind a vendégek körében amit komplexitásának köszönhet. A TRX egy funkcionális tréning eszköz, amely hevederekből és fogókból áll. Állítható magasságával nehézségi szintjét határozhatjuk meg. A TRX-el saját testsúlyunkat használva dolgoztatjuk meg testünk összes izomzatát. A testet és az izmokat a mindennapi élet kihívásaira készíti fel, különös tekintettel a core izmokat fejleszti, melyek a gerinc és az egész testünk stabilitását biztosítják. Ajánljuk mindenkinek, aki az edzőtermi izolált gyakorlatok helyett átfogóan szeretné fejleszteni izmait, ezáltal nemcsak az előnyösebb forma, hanem az egészség megőrzését is a célul tűzte ki.



    Mozgásos

    ZSÍRÉGETŐ

    Közepes intenzitású, egyszerű lépéskombinációval végrehajtott óratípus, amely aerob (oxygen jelenlétében) körülmények között a leghatásosabb, hiszen így hatékonyabban mozgósíthatóak a szervezet zsírraktárai. A kb. 45-50-ig tartó folyamatos alacsony és közepes intenzitású mozgás folyamán a szervezet mozgósítja a zsírraktárakat. Ajánlatos ezeken az órákon a pulzusmérő órák használata, hogy a résztvevők a saját edzészónájuknak megfelelően edzenek (koruknak és edzettségi szintjükhez mérten) ahhoz, hogy változás történjen a szervezetben és a szervezet fokozatosan hozzászokjon a terheléshez.


    CSOPORTOS ÓRA OKTATÓK

    Több, mint 20 féle csoportos óra közül választhatsz. Találd meg a számodra megfelelő mozgásformát. Ismerkedj meg edzőinkkel, oktatóinkkal!