Híreink - Oxygen Wellness Naphegy

gerincjoga-ws-botabea-1110-fb-e1572342733356.png

2019-10-29by Dwan

Ismét várunk benneteket 2019. november 10-én, vasárnap 15:00 órától Bóta Beáta következő jóga workshopjára.

Dátum: 2019. november 10. 15:00-17:00

Helyszín: Oxygen Naphegy aerobik terem

Az októberi workshop nagyon jól sikerült.

A mostani órán klasszikus Hatha jóga napüdvözletet fogunk gyakorolni, nem árt ha már tudod, de ha nem, az se baj, előtte átvesszük 108 – szor lesz alkalmad gyakorolni 🙂

Mikor a Surya Namaskar-t gyakoroljuk, azt folyamatos jelenlétben, szüntelen légzés-mozgás szinkronban tesszük. Ez már önmagában a jelen pillanatba fókuszált figyelmet követeli meg, ami a teljes tudatosság megteremtése, nem csak a jógaszőnyegen, de azon túl egyre inkább megjelenik, ahogy haladunk a gyakorlásban.

Ez a fajta pillanatról – pillanatra jelenlévő tudatosság beleszivárog egész életünkbe. Tudatában vagyunk a testnek, majd a légzésnek, majd a mozgás és légzés egységének, aztán tudatába leszünk az egész testnek tetőtől talpig minden mozdulatban. Később már tudatosak leszünk benne, hogyan hat ránk a gyakorlat, aztán már tudatosan gyakoroljuk azért, hogy hatása legyen ránk. Ez képessé tesz arra, hogy megfigyeljük, más dolgok hogyan hatnak ránk. Mondjuk az étel, vagy a társaság, vagy az ismétlődő szituációk és élethelyzetek. Aztán tudatossá válunk abban is, hogy változtassunk ezeken.

  • Rövid elmélettel kezdünk.. A napüdvözlet eredetéről, jelentéséről, élettani hatásairól ejtünk pár szót, illetve hogyan gyakoroljuk, hogyan illesszük be életünkbe mindennapi gyakorlásként..
  • Bemelegítés
  • 108 Napüdvözlet (Klasszikus Hatha jóga napüdvözlet)
  • Relaxáció

Mindenkit szeretettel várunk, akár a jóga finomabb aspektusaiban szeretnél elmerülni, a mozdulat – légzés – figyelem együtt áramlásában, akár egy intenzív gyakorlásként fogod fel, a test átmozgatása, edzéseként gyakorolsz velünk.

A létszám korlátozott, így siess a jelentkezéssel, ha nem szeretnél róla lemaradni. Maximum 12 fő jelentkezhet.

Ha szeretnél eljönni, kérjük küldd el a jelentkezésedet az info@oxygenwellness.hu címre.

A workshop érvényes jeggyel vagy bérlettel látogatható.

Várunk szeretettel!

 


slide-yoga-girl-1280x838.jpg

2019-10-28by Dwan

Miért olyan hatékony a jóga?

Mondják, hogy a jógából mindenki annyit vesz ki, amennyit akar. Egy olyan ősi, több ezer éves terápiás rendszerről van szó, ami kiállta az idők próbáját és sokakat segített fejlődésük útján.

 

A jóga célja a tökéletes önismeret, és működésünk minden aspektusára hatással van.

 

  • Hat a fizikai síkon a durva fizikai rendszerünkre, ami a test letisztításához, táplálkozáshoz, mozgáshoz kapcsolódik. Ez által megszűnnek a betegségek.
  • Hat a finomabb síkon, mint a légzés, mely kapocs a fizikai test és az elme között.
  • Hatással van a még kifinomultabb rendszerünkre az érzésvilágunkra, ami által megszüntethető a szomorúság.
  • Sőt hatással van a gondolkodásunkra, ami által megszüntethető a szétszórtság.

 

Ezeken a síkokon egyszerre kell, hogy gyógyuljunk, mert csak így hozható létre a harmónia.

Ha ezen rendszerek kiegyensúlyozottá válnak és harmonikus egységet képeznek, egy magasabb minőségben tudjuk megélni a létezést.

 

De térjünk vissza a fizikai szinthez, hisz mindannyian ezzel kezdjük.

 

Hogyan hat a jóga a fizikai létünkre?

 

Ez a tökéletes egészség útja a Hatha jóga tudománya. Az ászanák, testhelyzetek gyakorlásakor erővonalak mentén dolgozunk, szinte húzzuk vissza a csontrendszerünket a helyes tartásba, az emberi test helyes anatómiájának megfelelően, kompenzálva, megszüntetve ezzel az ülő életmód káros hatásait. Ezáltal ezek az izmok meg is erősödnek.

 

Az ászanák nyújtó, lazító hatásuk által oldódnak a test energetikai blokkjai, egyre rugalmasabbá válunk és komfortosabban érezzük magunkat a testünkben. Szerveink helyükre kerülnek, nem lesznek nyomás alatt a helytelen tartás miatt és egészségesen működnek.

 

A jóga harmonizálja a test energiáit, a vérkeringést, a hormonrendszer működését, fiatalít. Természetesen a jógit is eléri az test öregedési folyamata, de ezt a jógával lehet késleltetni… 🙂 Nem mindegy, hogy egy egészséges testben éljük le életünket, vagy orvostól – orvosig cipeljük állandóan biorobotunkat.

 

Az ászanák gyakorlása által idegrendszerünket is harmonizáljuk és meg is erősítjük, ezáltal érzelmileg kiegyensúlyozottabbá válunk, nehezebben billent ki egyensúlyi állapotunkból a külvilág. Ezért is terjedt el oly nagy mértékben a jóga a nagyvárosokban.

 

  • Tökéletes módszer a relaxációra a stressz kezelésére.
  • Megtanulunk helyesen lélegezni, orron keresztül.
  • A test méregtelenítését is segítjük ezzel.
  • Oxigénnel, pránával töltjük fel testünket.

 

Légzésünket megtanuljuk összekapcsolni a mozgással, ezáltal figyelem-összpontosító képességünk is alaposan megedződik. Ezt a mintát is viszed tovább az életedbe, hisz napi feladataidban egyre koncentráltabb és hatékonyabb leszel.

 

A jóga tökéletes eszközzé fejleszti a fizikai testet és a finomabb rendszereinket is, az energetikai és mentális testünket is.

 

A jóga nemcsak a test, hanem az elme edzése is

 

Yesudian így ír a Hatha jógáról.  „Nem lehet eléggé dicsérni a testtartások életerőt megőrző, energiát és egészséget adó, szinte természetfölötti hatását az emberi szervezetre.”

 

Az elején azt írtam, mindenki annyit vesz ki a jógából, amennyit akar.

 

Ha a cél a test egészsége… ám legyen… hisz egy egészséges testben fogod leélni az életed. Fejlődés ez is, nem is akármilyen! Testedben egyre tudatosabbá válsz. De a jóginak nem az élet meghosszabbítása a célja.

 

A jóga nem végcél, hanem előkészítője a magasabb szellemi jógának. Beteg testben nagyon nehéz az öntudat fejlesztése és magasabb szellemi állapot átélése, ezért először ismerjük meg a testünkben működő erőket, tanuljuk meg jól használni ezeket és uralkodjunk felettük, akkor testünk nem lesz többé akadálya a magasabb szellemi síkokba való emelkedésnek. Egy magasabb tudatossági szint átélésének. Akár már ebben az életedben.

 


szonyeg-fb-1-e1569351452611.png

2019-10-24by Dwan

A nyári időszakban nemcsak a wellness részlegünket újítottuk meg, hanem a fitness részlegünket is megszépítettük. 

  • Nemcsak a pezsgőfürdő kapott idén új burkolatot, hanem a medence is.
  • kicseréltük a wellnessben a zuhany elválasztó üvegpaneleket is.
  • A wellnessben és a női mosdóban a wc elválasztó paneleket is megújítottuk és
  • a férfi zuhanyzót is felújítottuk. Ez utóbbi még folyamatban van jelenleg is.
  • Megújítottuk a sókabint is és száraz sós technológiára cseréltük a korábbit. A sógenerátor (száraz) segítségével száraz sót, illetve sópárát juttatunk a levegőbe. Ezáltal a levegő sós, tökéletesen por és ingermentes, erős antiallergén és antibakteriális hatású lesz.
  • Kicseréltük a padlószőnyeget a fitness részen is, így egy frissebb, szebb környezetben sportolhattok.

Folyamatosan azon dolgozunk, hogy minél korszerűbb gépekkel sportolhassatok nálunk, így ismét újítottunk gépparkunkon. 

Reméljük, hogy tetszenek nektek az újítások és elégedettek lesztek!

Milyen fitnesz gépek érkeztek? 

A legkorszerűbb gépekből válogattunk:

✔ Érkezett 5 db elliptical cross trainer, amelyeken az érintőképernyős konzolok harmadik generációja a legfejlettebb technológiával újradefiniálja az edzés élményét. 24 előre beprogramozott edzés és fitnesz teszt motiváló keverékéből válogathattok.

✔ Új gépünk az upright bike, amely olyan érzést ad, mintha nyílt úton pedáloznál –  út nélkül. A kerékpárt úgy tervezték, hogy csökkentse a térdre nehezedő nyomást és kényelmes utazást biztosítson, miközben az edzésfeladatokat végezzük rajta.

✔ 3 új Recumbent bike-kal is gazdagodott edzőtermünk. Ezt a fekvő kerékpárt azoknak a sportolóknak fejlesztették,, akik kedvelik ezt az üléspozíciót. A könnyen átléphető kialakítás lehetővé teszi a különböző testalkattal rendelkező sportolóknak vagy éppen sérülésből felépülőknek a könnyed használatot.

Nektek melyik a kedvencetek?

 

Gyertek és próbáljátok ki őket mielőbb!

 


oxygen_poszt_start1_o4o_mod-e1564765234397.png

2019-10-23by Dwan

Végre elérkezett a nap, amire régóta vártunk, és beavathatunk titeket abba, amire rég készülünk: 

elindult “Az Oxygen az oxigénért” kezdeményezésünk!

Owforo2

Ez nem egy futó kaland a környezetvédelemért. Jövő tavaszig azon fogunk dolgozni, hogy felhívjuk a figyelmet a környezetvédelem fontosságára, és titeket is szeretnénk bevonni ebbe.

Hogyan vehettek részt? 

Kiválasztottunk néhány bérletet, amely megvásárlása után egy-egy konténeres facsemetét adományozunk a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesületnek, sőt, az ültetésben is segíteni fogunk. 

Így, ha bérletet vásároltok nálunk, azzal ti is hozzá tudtok járulni ahhoz, hogy egyre több és több fát ültethessünk. 

És ez még csak a kezdet! 

Partnereink: Főkert Nonprofit Zrt, Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület, TopAgrár Magazin, Event Magazin, DM Magyarország, Coca Cola HBC Magyarország, Porsche Hungária Zrt, Bestbyte, Oxygen Sportegyesület. 

A kampányban a környezetvédelem fontosságára olyan nagyszerű és ismert személyiségek is felhívják a figyelmet, mint Cseh Laci, Dukai Regina, Kárász Róbert, Szentesi Éva, Tóth Vera és Zséda.

Munkánkat segíti az MME Társadalmi Kapcsolatok igazgatója, Bodnár Katalin és a Főkert Zöldfelület fejlesztési osztályvezetője is, Biró Borbála, akik nélkül ez a példamutató kezdeményezés nem jöhetett volna létre.

Külön köszönet Bajor Zoltánnak, az MME elnökének, aki rögtön a kezdeményezés mellé állt!

Már eléritek a pontos részleteket a kezdeményezésről ide kattintva:

Owforo2

#madartaniegyesulet 

#oxygenwellnessnaphegy

#fokertbp


IMG_0225-1280x853.jpg

2019-10-18by Dwan

Múlt hétvégén 17 db madárodút helyeztünk el a Tabánban az Oxygen Wellness Naphegy szomszédságában a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület, valamint a Főkert Nonprofit Zrt. közreműködésével.

A madárodúk kihelyezésére az MME útmutatása alapján a legjobb időszak épp az ősz, szeptembertől novemberig, hiszen ezeket az odúkat a madarak nemcsak a költési, de a telelési időszakban is használják éjszakázásra.

Szerettük volna mi is a legjobb időpontot választani, hogy minél több madárnak nyújthassanak menedéket az új odúk, ezért választottuk ezt a szép őszi napot.

A kihelyezésről hoztunk nektek néhány képet, így ízelítőt kaphattok a nap hangulatából.

Ahogy látjátok, nagyon jókedvű kis Oxygen csapat segítette a madarak védelmét. 

#madartaniegyesulet
#oxygenwellnessnaphegy
#fokertbp


grincjoga-ws-1013-fb-e1569323760382.png

2019-10-07by Dwan

GERINCJÓGA WORKSHOP

Finoman átmozgató jóga, a kihagyhatatlan nagy klasszikussal: a Napüdvözlettel

Ha túl sokat ülsz irodában a gép előtt, autóban, rossz a testtartásod vagy ha már kialakult gerincproblémád van… itt az ideje, hogy kompenzáld vagy megtanuld hogyan javíts rajta!

 

A gerincjóga workshopon kifejezetten a gerincre fókuszálunk. Megtanuljuk azokat a mozdulatokat, gyakorlatokat, amellyel kompenzálod az ülő munka káros hatásait. Nyújtjuk a gerinc vonalát, amelynek célja a csigolya testek távolítása és hogy megtanítsuk az izmoknak ezt a tartást, erősítjük a hát tartóizmait. Megerősítjük azokat az izmokat, amelyeket az ülőmunka során nem használunk, gyengülnek, de fontos lenne a helyes tartáshoz.

A Gerincjóga növeli az ízületi hajlékonyságot főleg a gerincben, javítja a testtudatot, a keringést, koncentrációs készséget és oldja a stresszt.

 

Jóga oktatóként tudatosan alkalmazom a gerincre irányuló folyamatos rehabilitációt..

Az egészséges gerincet kialakítva így a gerincjóga bevezetőül szolgálhat a Hatha jóga rendszerébe vagy az intenzívebb gyakorlásba..

 

Mivel  fogunk foglalkozni ezen a 2 órás workshopon?

  • Rövid elmélet
  • 1,5 órás gerincjóga
  • 10 perces relaxáció

A férőhely korlátozott, max 10 fő. Ha szeretnél részt venni a jóga workshopon, a jelentkezésedet küldd el az info@oxygenwellness.hu e-mail címre.

A workshop napijeggyel vagy érvényes bérlettel látogatható.

Szeretettel várunk!

Oxygen Naphegy & Bóta Beáta Hatha jóga és gerincjóga oktató


IMG_4394-1280x854.jpg

2019-09-18by Dwan

Évről évre egyre kedveltebb mozgásforma az aqua tréning, hiszen nem terheli az ízületeket, mégis nagyon hatékony. Ismerjük meg jobban ezt a különleges edzést!

Mi is az az aqua tréning?

Az aqua training, vagy aqua tréning egy medencében végzett csoportos mozgásforma, amely hazánkban is egyre elterjedtebb. A sport főként az aerobic és a gimnasztikai mozdulatait kombinálja, és gyakran zenére végzik a mozdulatsorokat.
A sport különlegessége abban rejlik, hogy úgy képes állóképességet fejleszteni, zsírt égetni és támogatni a koordinációs képességeket, hogy eközben a víz felhajtó erejének köszönhetően az ízületeket kíméli.

Feltétel az úszástudás egy aqua tréning órához? Egyáltalán nem.

Habár sokkal magabiztosabb a vízben, aki tud úszni, a gyakorlatok nem igénylik az úszástudást. Annak
viszont, aki bizonytalan, ajánlottabb a sekély vízben tartott órákkal indítani, pár óra után pedig
jellemzően már magabiztosabban végzi majd a gyakorlatokat.

Hogyan zajlik egy aqua tréning óra?

Egy aqua training óra 3 részből épül fel:
● az óra mindig bemelegítéssel indul, aminek során testileg és lelkileg is ráhangolódik a csoport a mozgásra.
● Az óra központi részében különféle gyakorlatokat hajtanak végre az egyes testrészekre specializálódva.
● Levezetésként pedig az óra nyújtással záródik, hogy az izmok is megnyugodjanak az átmozgatás után.

Kiknek ajánlott ez a mozgásforma?

Gyakorlatilag kortól és nemtől függetlenül bárki kipróbálhatja.
Aki szeret úszni, szereti a vizet, annak biztosan jó választás ez a sport, hiszen összekötheti a kellemes kikapcsolódást a testet formáló mozgással. Ízületi betegek részére különösen ajánlott sport, hiszen amellett, hogy fejleszti, sok más mozgásformával ellentétben nem terheli meg az ízületi rendszert. A gyakorlatokat kezdők, idősebbek, vagy súlyproblémákkal küzdők is könnyedén elvégezhetik, így számukra is igazi felüdülést jelenthet egy ilyen óra.
Az aqua tréning további előnye, hogy hosszantartó orvosi kezelés, vagy súlyos sérülés utáni felépülés támogatására is ajánlott, hiszen terhelés nélkül építi újjá, és erősíti meg az izomrendszert.

Melyek a rendszeres aqua tréning jótékony hatásai?

Számos pozitív hatásról beszélhetünk, de fontos kiemelni az alábbiakat:
● javítja a tartást és az állóképességet, általános erőnlétet,
● fejleszti a légzőszervek működését,
● erősíti az immunrendszert,
● stresszoldó hatása van,
● erősíti az izomzatot,
● fokozza a vérkeringést,
● erősíti az immunrendszert.

Ezek mind nagyon jól hangzanak, ugye?
Mindezen pozitív hatások ellenére vajon van olyan, akinek mégis óvatosan kell közelíteni az aqua tréning órákhoz?

Kiknek nem ajánlott az aqua tréning?

Vannak olyan esetek, amikor az első óra előtt érdemes kikérni a háziorvos, kezelőorvos véleményét:
● szív- és érrendszeri problémák,
● magas vérnyomás,
● tüdőbetegség,
● vagy izomrendszeri rendellenesség esetén érdemes először szakvéleményt kérni.
Mint minden vízben végzett sport esetén, természetesen itt sem ajánlott nyílt sebbel, klór allergiával vagy bármilyen fertőzéssel vízbe menni. Erre is érdemes odafigyelnünk.

Fogyókúrázók részére is javasolt mozgásforma?

Megfelelő diéta mellett, illetve ha hosszú távon tudjuk tartani a heti 2-3 alkalmat, akkor kitűnő mozgásforma lehet fogyni vágyók részére.
Ebben az esetben a fogyás és a mélyizmok megerősítése garantált.

Szívesen kipróbálnád az aqua tréninget?
Minden nap délelőtt 11:00-tól csatlakozhatsz aqua tréning óráinkhoz, melyeket kiváló edzőink tartanak a wellness részlegünk feszített víztükrű medencéjében.

A pontos órarendről itt tudsz tájékozódni.


DSC0746-1280x853.jpg

2019-09-16by Dwan

Gerincünk egészsége meghatározó általános egészségünk szempontjából. Úgy is fogalmazhatunk, hogy annyira vagyunk fiatalok és egészségesek amennyire erős és hajlékony a gerincünk.

Miért olyan különleges a gerincünk?

Az ember testfelépítése önmagában is különleges, de a gerincoszlopunk olyan szempontból is különleges, hogy képes egyszerre merev és rugalmas is lenni, attól függően, hogy éppen mire van szükségünk.

Mitől alakulnak ki gerincbántalmak?

Ezt a zseniálisan megalkotott rendszert az ülőmunka, a mozgásszegény életmód és a nem eléggé fejlett izomzat az évek alatt kikezdi, meggyengíti, így létrejönnek a különböző gerincbántalmak, sőt akár sérülések. Ezeket legjobb megelőzni, de ha már kialakult, kezelni szükséges.

Ilyenkor érdemes szakemberhez fordulni. Attól függően, hogy milyen panaszaink vannak, felkereshetünk gyógytornászt vagy fitnesz termekben fordulhatunk gerinctrénerhez.

Mire jó a gerinctréning?

Az Oxygen Naphegy preventív gerinctréningjein a fókuszt a megelőzésre helyezzük. A stabil gerinc és medence megtartása érdekében izmainkat tónusba hozzuk, hogy megőrizzük egészséges gerincünket.

Így nemcsak tartásunk és külső megjelenésünk javul, de a gerinctréning segít egy egészséges, erős testet kialakítani. Kortól, nemtől, testalkattól függetlenül bárki végezheti ezt a korántsem unalmas mozgásformát.

A dinamikus gerinctréning alatt edződnek a törzs izmai, miközben a pulzus is emelkedik. Az óra alatt nem a fogyás a fő szempont, sokkal inkább az, hogy alakot formáljunk, javítsuk az izomtónust, és erősítsük a hát, a has, a csípő, a váll és a karok izmait.

Hogyan épül fel az óra?

A 60 perces óra alatt igyekszünk megtartani a fokozatosság elvét:

  • alapos bemelegítés
  • egész testet átmozgató nyújtások
  • kombinált gyakorlatsorok
  • erősítő gyakorlatok
  • nyújtás

Az órát egy kellemes és alapos stretchinggel zárjuk, a gerinc mobilitásáért, rugalmasságáért.

Amennyiben gerincbántalmakkal küzdesz, vagy éppen szeretnéd megelőzni őket, látogass el óráinkra, ahol képzett oktatóink felkészülten várnak.

 

 

 

 


oxygen-sportnap-0914-fb-e1567592381612.png

2019-09-11by Dwan

Szeretettel várjuk az érdeklődőket minden generációból az I. kerületi családi napra, 2019. szeptember 14-én 10 órától,
a Czakó Utcai Sport- és Szabadidőközpontban.

Cím: 1016 Budapest, Czakó u. 2-4.

A részvétel ingyenes!

Programok: Kalóz Show, aerobic bemutató, Kortárs Segítő sarok, Pagony könyvesbolt, arcfestés, csillámtetkó, néptáncosok, vitaminporta, szeniortánc, Fradi program, szűrővizsgálatok, tombola, óriásbuborék, kézműves foglalkozások és számos más program gyerekeknek és felnőtteknek.

A rendezvény alatt büfé működik.

A program a Czakó Utcai Sport- és Szabadidőközpont és a Budavári Önkormányzat támogatásából valósul meg, közreműködik az Oxygen Wellness Naphegy és az Oxygen Sportegyesület, valamint a Budavári Önkormányzat Egyesített Bölcsőde.