Gerinctréning – ellenszer a hátfájásra

2019-09-16by Oxygen
DSC0746-1280x853.jpg

Gerincünk egészsége meghatározó általános egészségünk szempontjából. Úgy is fogalmazhatunk, hogy annyira vagyunk fiatalok és egészségesek amennyire erős és hajlékony a gerincünk.

Miért olyan különleges a gerincünk?

Az ember testfelépítése önmagában is különleges, de a gerincoszlopunk olyan szempontból is különleges, hogy képes egyszerre merev és rugalmas is lenni, attól függően, hogy éppen mire van szükségünk.

Mitől alakulnak ki gerincbántalmak?

Ezt a zseniálisan megalkotott rendszert az ülőmunka, a mozgásszegény életmód és a nem eléggé fejlett izomzat az évek alatt kikezdi, meggyengíti, így létrejönnek a különböző gerincbántalmak, sőt akár sérülések. Ezeket legjobb megelőzni, de ha már kialakult, kezelni szükséges.

Ilyenkor érdemes szakemberhez fordulni. Attól függően, hogy milyen panaszaink vannak, felkereshetünk gyógytornászt vagy fitnesz termekben fordulhatunk gerinctrénerhez.

Mire jó a gerinctréning?

Az Oxygen Naphegy preventív gerinctréningjein a fókuszt a megelőzésre helyezzük. A stabil gerinc és medence megtartása érdekében izmainkat tónusba hozzuk, hogy megőrizzük egészséges gerincünket.

Így nemcsak tartásunk és külső megjelenésünk javul, de a gerinctréning segít egy egészséges, erős testet kialakítani. Kortól, nemtől, testalkattól függetlenül bárki végezheti ezt a korántsem unalmas mozgásformát.

A dinamikus gerinctréning alatt edződnek a törzs izmai, miközben a pulzus is emelkedik. Az óra alatt nem a fogyás a fő szempont, sokkal inkább az, hogy alakot formáljunk, javítsuk az izomtónust, és erősítsük a hát, a has, a csípő, a váll és a karok izmait.

Hogyan épül fel az óra?

A 60 perces óra alatt igyekszünk megtartani a fokozatosság elvét:

  • alapos bemelegítés
  • egész testet átmozgató nyújtások
  • kombinált gyakorlatsorok
  • erősítő gyakorlatok
  • nyújtás

Az órát egy kellemes és alapos stretchinggel zárjuk, a gerinc mobilitásáért, rugalmasságáért.

Amennyiben gerincbántalmakkal küzdesz, vagy éppen szeretnéd megelőzni őket, látogass el óráinkra, ahol képzett oktatóink felkészülten várnak.