Biztonságos és hatékony edzés: ez az aqua tréning

2019-09-18by Oxygen
IMG_4394-1280x854.jpg

Évről évre egyre kedveltebb mozgásforma az aqua tréning, hiszen nem terheli az ízületeket, mégis nagyon hatékony. Ismerjük meg jobban ezt a különleges edzést!

Mi is az az aqua tréning?

Az aqua training, vagy aqua tréning egy medencében végzett csoportos mozgásforma, amely hazánkban is egyre elterjedtebb. A sport főként az aerobic és a gimnasztikai mozdulatait kombinálja, és gyakran zenére végzik a mozdulatsorokat.
A sport különlegessége abban rejlik, hogy úgy képes állóképességet fejleszteni, zsírt égetni és támogatni a koordinációs képességeket, hogy eközben a víz felhajtó erejének köszönhetően az ízületeket kíméli.

Feltétel az úszástudás egy aqua tréning órához? Egyáltalán nem.

Habár sokkal magabiztosabb a vízben, aki tud úszni, a gyakorlatok nem igénylik az úszástudást. Annak
viszont, aki bizonytalan, ajánlottabb a sekély vízben tartott órákkal indítani, pár óra után pedig
jellemzően már magabiztosabban végzi majd a gyakorlatokat.

Hogyan zajlik egy aqua tréning óra?

Egy aqua training óra 3 részből épül fel:
● az óra mindig bemelegítéssel indul, aminek során testileg és lelkileg is ráhangolódik a csoport a mozgásra.
● Az óra központi részében különféle gyakorlatokat hajtanak végre az egyes testrészekre specializálódva.
● Levezetésként pedig az óra nyújtással záródik, hogy az izmok is megnyugodjanak az átmozgatás után.

Kiknek ajánlott ez a mozgásforma?

Gyakorlatilag kortól és nemtől függetlenül bárki kipróbálhatja.
Aki szeret úszni, szereti a vizet, annak biztosan jó választás ez a sport, hiszen összekötheti a kellemes kikapcsolódást a testet formáló mozgással. Ízületi betegek részére különösen ajánlott sport, hiszen amellett, hogy fejleszti, sok más mozgásformával ellentétben nem terheli meg az ízületi rendszert. A gyakorlatokat kezdők, idősebbek, vagy súlyproblémákkal küzdők is könnyedén elvégezhetik, így számukra is igazi felüdülést jelenthet egy ilyen óra.
Az aqua tréning további előnye, hogy hosszantartó orvosi kezelés, vagy súlyos sérülés utáni felépülés támogatására is ajánlott, hiszen terhelés nélkül építi újjá, és erősíti meg az izomrendszert.

Melyek a rendszeres aqua tréning jótékony hatásai?

Számos pozitív hatásról beszélhetünk, de fontos kiemelni az alábbiakat:
● javítja a tartást és az állóképességet, általános erőnlétet,
● fejleszti a légzőszervek működését,
● erősíti az immunrendszert,
● stresszoldó hatása van,
● erősíti az izomzatot,
● fokozza a vérkeringést,
● erősíti az immunrendszert.

Ezek mind nagyon jól hangzanak, ugye?
Mindezen pozitív hatások ellenére vajon van olyan, akinek mégis óvatosan kell közelíteni az aqua tréning órákhoz?

Kiknek nem ajánlott az aqua tréning?

Vannak olyan esetek, amikor az első óra előtt érdemes kikérni a háziorvos, kezelőorvos véleményét:
● szív- és érrendszeri problémák,
● magas vérnyomás,
● tüdőbetegség,
● vagy izomrendszeri rendellenesség esetén érdemes először szakvéleményt kérni.
Mint minden vízben végzett sport esetén, természetesen itt sem ajánlott nyílt sebbel, klór allergiával vagy bármilyen fertőzéssel vízbe menni. Erre is érdemes odafigyelnünk.

Fogyókúrázók részére is javasolt mozgásforma?

Megfelelő diéta mellett, illetve ha hosszú távon tudjuk tartani a heti 2-3 alkalmat, akkor kitűnő mozgásforma lehet fogyni vágyók részére.
Ebben az esetben a fogyás és a mélyizmok megerősítése garantált.

Szívesen kipróbálnád az aqua tréninget?
Minden nap délelőtt 11:00-tól csatlakozhatsz aqua tréning óráinkhoz, melyeket kiváló edzőink tartanak a wellness részlegünk feszített víztükrű medencéjében.

A pontos órarendről itt tudsz tájékozódni.