január 2020 - oxygenwellness.hu

IMG_8745-2-3.png

Nagyon sok életmódváltással, fitnesszel vagy táplálkozással kapcsolatos állítás és elmélet létezik, melyekkel gyakran összefutunk a hétköznapi beszélgetésekben vagy akár a médiában. Ebben a témában rengeteg mítosz és „jó tanács” ismert, te is biztosan hallottad már ezeket legalább egyszer életedben, különösen akkor ha te is szeretnél odafigyelni a helyes táplálkozásra és a rendszeres mozgásra. Ezt az életmód változtatást megélni és kitartani mellette amúgy sem könnyű, de a tévhitek által kialakult káoszban még nehezebb betartani az egészséges életmód szabályait. Itt az ideje hogy, leszámoljunk egyesével ezekkel a tévhitekkel, és lássuk mi is a valóság!

1.TÉVHIT: Én csak kardiózok, nem súlyzózok mert nem szeretnék túl izmos lenni!

Gyakran hallom ezt a mondatot fogyni és formásodni vágyó hölgyektől, miközben a csoportos órákon 1 kg-os „gumicsontokkal” dolgoznak, a 10 kg-os tárcsákon pedig szörnyülködnek, hogy az milyen durván nehéz, és hogy ők ezzel soha nem fognak dolgozni, hiszen nem szeretnének férfiasan izmosak lenni.

VALÓSÁG: A „túlizmosodástól” való félelem természetesen teljesen alaptalan a nők esetében, hiszen hacsak nincs extrém magasan a tesztoszteron szinted, – ami nem valószínű – vagy nem szedsz anabolikus szteroidokat, gyakorlatilag lehetetlen, hogy férfias izomtömeget építs. Vagyis a női szervezetben az izomtömeg növekedésért felelős legfontosabb hormon (a tesztoszteron) nem képződik olyan mennyiségben, ami lehetővé tenné az izmok látványos növekedését. A súlyzós edzések jutalma hölgyeknél  a szépen definiált,  feszes és cellulit mentes izomzat lesz. Sajnos még mindig sokan keverik a fitnesztermi edzéseket a profi testépítők által elvégzett edzésmunkával. A profi testépítőkhöz hasonló méretű izmok eléréséhez elképesztően sok munka, lemondás és sok esetben anabolikus szteroidok használata is szükséges.

2.TÉVHIT: Vastag ruhában vagy folpackkal körbetekerve jobban fogynak a hasról a zsírpárnák!

Lehet találkoztál már olyan emberrel az edzőteremben aki vastagon beöltözve, vagy akár folpackkal körbetekert hassal kardiózott vagy izzadt melletted a csoportos órán. Ez az elmélet a vastag ruha vagy fólia által okozott nagyobb mértékű izzadást a nagyobb zsírégetéssel magyarázza. De a nagyobb izzadással tényleg intenzívebb a testzsír csökkentése?

VALÓSÁG: Az edzés hatására a testhőmérséklet megnő, melyet a szervezet a testfelszínről elpárolgó izzadsággal igyekszik hűteni. Ha ez a párolgás, és így a test hűtése nem tud megvalósulni a korábban említett „burkolatok” miatt, felborul a szervezet víz- és elektrolit háztartása, illetve a hő-háztartása is. Az eredmény egy dehidratált szervezet lesz, amely rosszullét, fáradtság, romló edzésteljesítmény, és sérülés veszély formájában válik érzékelhetővé. Valójában a szervezetből nagyobb mennyiségű víz távozik, de a zsírpárnák makacsul maradnak!

3.TÉVHIT: Edzéssel a felesleges zsírt átalakítom izommá, és ha abbahagyom visszaalakul zsírrá!

Gyakran hallható ez a furcsa kijelentés kezdőktől, zsírosabb fizikumú emberek esetében, hogy a már meglévő zsírréteget majd átdolgozzák izommá, így szálkásak is lesznek és a súlyuk is változatlan marad. Tehát azt feltételezzük, hogy a zsírszövet edzés hatására izomszövetté alakul, majd az edzés hiányában átalakul zsírszövetté. Ugyanígy lesz a fából vaskarika, kutyából szalonna, és szalmából egér…

VALÓSÁG: A zsírszövet és az izomszövet két teljesen más felépítésű, funkciójú szövet. Míg a zsírszövet energiát raktároz és mechanikai védelmet lát el, az izomszövet a test és a zsigerek mozgását biztosítják. Az izomszövet nem raktározza az energiát, sokkal inkább nagyfelhasználóként üzemel, mivel az izmok fenntartásához igen sok energiát használunk fel. A zsírszövet pedig csak passzívan raktároz. Tehát nemcsak a funkciójuk nem összeegyeztethető, de átjárás sincs az emberi test szövetei között. Csontszövetből nem lesz idegszövet, zsírból pedig nem lesz izom.

4.TÉVHIT: Ha sokat edzek bármit ehetek

Sokan azt gondolják, hogy mivel rendszeresen és sokat járnak edzeni az étkezésre már nem is kell különösebb hangsúlyt fektetni. Valójában az egészséges és tiszta étkezés ugyanannyira fontos, mint a testedzés. Ha valódi eredményt szeretnél, egyiket sem veheted félvállról.

VALÓSÁG: Ahhoz, hogy zsírt veszítsünk, a szervezetünknek kalóriadeficitbe kell kerülnie. Vagyis több energiát kell felhasználnia, mint amennyit bevittünk! De nem mindegy természetesen az sem, hogy ezt a meghatározott (egyénenként akár pontosan ki is számolható) kalóriamennyiséget miből és mikor visszük be. Az edzés tápanyagot kíván, megfelelő mikro- és makronutriens arányt. Kell megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje és szénhidrát, zsír, vitaminok, ásványianyagok. Ha eszel, de nem táplálkozol (fontos különbség!) akkor a szervezeted éhezteted. Sportolásnál még kritikusabb pont, hogy mit viszel be a szervezetedbe. Ha üres kalóriákat, és nem építő tápanyagokat viszel be, ne várd, hogy esztétikus formád legyen jutalmul. Ilyen az agyonéheztetett, “skinny fat” jelenség, aki nem érti, hogy rendszeresen fut, miért nem fogy, pedig még az ebédet is kihagyja.

Ha komolyan és tartósan szeretnél változtatni, akkor tudatosan, kritikai gondolkodással tartsd magad távol az ésszerűtlen és hangzatos eredményekkel kecsegtető módszerektől.

 

Megjelent a Vital Magazin 2019. novemberi számában.


átm.png

Megnyílt a jégpálya az Oxygen Naphegy tetején!

Várjuk a kicsiket és a nagyokat a tetőteraszunkon felépített korcsolyapályánkon idén is!

A jégpálya fedett, így a rossz idő sem akadály!

A jó hangulat, a forralt bor, a meleg tea egy remek családi és baráti programot garantál jégpályánkon mindenki számára. Ha kicsikkel érkeznél, szombaton és vasárnap nyitva van a játszóházunk is 14:00 óráig. Szombaton nyitva van a Naphegy Étterem is, ha ebédelnétek.

Ha nincs koricipőtök, nálunk bérlésre is van lehetőség gyerek és felnőtt méretekben is.

Nyitvatartás:

Közönség korcsolyázásra az alábbi időpontokban van lehetőség:

  • Hétfő- Szerda: 18.00-20.00
  • Csütörtök-Péntek: 18:00-21:00
  • Szombat: 10.00 – 21.00
  • Vasárnap: 10.00-18.00

A többi napokon korcsolya oktatás zajlik és az iskolák részére tartjuk fent a pályát.

Napi belépő árak:

Napi belépő árak:

I. kerületi lakosoknak:

  • Gyermekeknek 14 éves kor alatt ingyenes
  • 14 éves kor felett 500 Ft
  • Korcsolya bérlés 800 Ft

Más kerületi lakosoknak:

  • Gyermekeknek 14 éves kor alatt 1300,- Ft
  • 14 éves kor felett 1800 Ft.
  • Korcsolya bérlés 1000 Ft

Jégpálya bérléséről cégeknek, korcsolya oktatásról és jegyárakról bővebben: https://oxygenwellness.hu/korcsolyapalya/

 

 


oxy-fb-post-Új-lendület_2020-e1579105573240.png

Évkezdő ajánlatunk


All inclusive 30 napos kezdő bérlet mellé egy 6500 Ft értékű testösszetétel mérést adunk ajándékba!

Ha év elején megfogadtad, hogy 2020-ban többet sportolsz, egészségesebben fogsz élni, akkor mi segítünk abban, hogy ezt sikerüljön betartani. Ne veszítsd el az újévi lendületedet!

!!! A 2020. február 10-ig megvásárolt 30 napos All inclusive kezdő bérletünk mellé most testösszetétel- mérést adunk ajándékba!

Felveszed a fonalat? Megfogod a kötél végét?

A kezdő bérletet új vendégek vagy újrakezdők vásárolhatják meg.

“Kezdő” vendégeink, akik még eddig nem voltak nálunk, “újrakezdők” pedig azok a kedves vendégek, akik az elmúlt egy évben nem léptek be hozzánk.

A testösszetétel mérést kollégáink végzik el, egyúttal szakmai tanácsokat is adnak, hogyan tudod a rendszeres mozgást beépíteni az életedbe, és milyen mozgásforma javasolt.
A kezdő bérletet a webshopban is meg tudod vásárolni a weboldalunkon.
Várunk szeretettel!
Oxygen csapat


bota-bea-ws-fb-0119-1-e1578482615254.png

Fogyás és méregtelenítés jógával

Workshop Bóta Beával 2020. január 19.-én 15:00-től 17:00 óráig. 

Ahogyan a lakásra ráfér egy jó nagy takarítás és rendrakás, úgy a testednek és az elmédnek is szüksége van méregtelenítésre.

Tisztulj meg, hogy könnyedén nézz szembe az új kihívásokkal, szabadulj meg a lerakódásoktól, amikre már nincs szükséged. Legyél energikus és könnyű! Mi kell hozzá? Változni akarás, elhatározás, a régi szokásokból való kilépés – és néhány jógagyakorlat!

A jóga test- és légzőgyakorlatainak végzése már önmagában is méregtelenítő hatású, azonban van néhány olyan gyakorlat (ászana), amely kifejezetten elősegíti a fizikai méregtelenítő folyamatokat.

Bea ezeket a ászanákat fogja megmutatni, elmagyarázni és begyakoroltatni veletek, hogy testileg és lelkileg is rá tudjatok hangolódni a megtisztulásra.

Amiről szó lesz ezen a workshopon:

  • a keringés serkentése
  • gerinccsavarásokkal a zsírszövet ellen
  • a méregtelenítés titkos fegyvere: a légzés
  • mentális méregtelenítés és fordított pózok

 

15 perc elmélet

1,5 órás ászanázás

10 perc relaxáció

A workshopról rövid jegyzetet vihetsz magaddal!

Szeretettel várlak:

Bóta Beáta

Gerinc és Hatha jóga oktató

 

A workshop napi belépővel vagy érvényes bérlettel látogatható. Mivel a létszám korlátozott, kérünk, hogy előzetesen jelezd a részvételi szándékodat és küldj nekünk e-mailt az info@oxygenwellness.hu e-mail címre!

Maximális létszám: 18 fő.

 

A követező jóga workshop időpontja: 2020. február 9., vasárnap