CSOPORTOS ÓRÁK &
INDOOR CYCLING

Csoportos óra típusok

Nem könnyű elkezdeni mozogni. Még nehezebb megtalálni azt a mozgásformát, ami számodra élvezetes és örömteli. Hogy az első óra ne vegye el a kedved, javasoljuk, hogy tájékozódj előzetesen az óratípusokról, kérd ki szakembereink véleményét. Az edző felméri a fittségi állapotodat és a nehézségi fok és érdeklődési kör alapján javasolni tud neked órát.



ALAKFORMÁLÓ

Egyszerű, jól követhető óra, amely magába foglalja a vázizmok fejlesztésén, erősítésén túl a mélyizmok aktiválását, az egyensúly és a stabilitás fejlesztését, olyan eszközökkel, amelyekkel a teljes testet átmozgathatjuk. Az edzés különböző erősítő eszközök használatával történik, az alkalmazott gyakorlatok az oktató kreativitásától, a csoport összetételétől függenek.



AQUA PILATES

Az Aqua Pilates mindenki számára ajánlott, így bármikor elkezdhető fittségi állapottól függetlenül, akár sérülés után is. Javítja a mozgáskoordinációt, harmonikussá teszik az izomzatot, szálkásít, segíti a befelé koncentrálást. Az Aqua Pilates szárazföldi megfelelőjéhez a hagyományos Pilateshez hasonlóan egy speciálisan felépített, áramló gyakorlatsorozat, amely elsődlegesen a törzsizomzat megerősítését szolgálja. A vízben történő mozgás a test és a lélek harmóniáját teremti meg, méghozzá a mozgás kecsessége és a felszabadult spirituális erők által, melyek áramlást a víz csak fokozza.



AQUA TRÉNING

Az aquatréning során kihasználjuk, hogy a víz ellenállása nagyobb, mint a levegőé, mivel annál sűrűbb. Az ellenállást az izmok erejének, és a szív-ér rendszeri állóképesség növeléséhez használhatjuk fel anélkül, hogy ízületeinket megterhelnénk. A vízben végzett edzés biztonságos és hatékony fejlesztése szervezetünknek.



bodyART™

Az elme és a test tökéletes összhangja, amely a Jin és a Jang, az erős és a gyenge oldal egyensúlyát célozza meg. A jóga, a japán Do-In-ból vett elemek, a tai-chi erőelemeit, mozgásformáit ötvözve a stabilitást, az egyensúlyt és az erőt hangsúlyozza. A légzés által irányított energiák, energia mezők felszabadítása tökéletes összhangban van a mozgással.



CARDIO INTERVALL

A cardio intervall edzés annyiban tér el a klasszikus alakformáló vagy zsírégető aerobiktól, hogy az óra folyamán különböző cardio és erősítő blokkok váltják egymást. Az alaplépésektől és guggolásoktól kezdve, egészen a szökdelésekig és az összetettebb erősítő gyakorlatokig minden előfordul az órán, betartva a fokozatosság elvét. Az intervall edzés után jóval felgyorsul az anyagcserénk, és fokozott állapotban marad, így garantált a zsírégető hatása.



CROSS TRAINING

Az óra során a kondicionális képességek fejlesztésén van a fókusz. Ez az óratípus egy erőt, állóképességet és gyorsaságot növelő edzés. A pulzusszámot végig magasan tartjuk, így rövid pihenők és a gyakorlatok folyamatosan és szünet nélkül következnek. Az alapgyakorlatok között ott vannak támaszhelyzetek, guggolások, kitörések. Az óra szerves részét képezik az ugrások ugráló kötéllel, vagy zsámollyal, de a futás is az ahhoz kapcsolódó gyakorlatok is megjelennek az órán. Ajánljuk mindazoknak, akik egy intenzív, kondíciót fejlesztő órán szeretnének részt venni.



deepWORK™

Ez az egyedülálló tréning különböző mozgásformákra építkezik, mégis könnyen követhető. A testet egységben kezeli, célja, hogy az adott gyakorlatba minél több izom kapcsolódjon be. Egyszerű, intenzív, komplex, és teljesen más, mint az eddig ismert módszerek. Érdemes rendszeresen végezni, hiszen a kardió-, erő-, dinamikus- és statikus gyakorlatok váltakoznak benne ezáltal remek zsírégető, alakformáló, erősítő, és állóképesség fejlesztő. A DeepWork rendkívül intenzíven mozgatja át a testet és rengeteg pozitív energiával tölt fel! Kitolja az egyéni határokat, függetlenül nemtől, kortól, edzettségi szinttől! Stabilizálja és erősíti a törzsizmokat, így ülő- és mozgásszegény életmódot folytatóknak kifejezetten ajánlott.



DINAMIKUS JÓGA

Dinamikus jóga rendkívül tudatosan összeállított, áramlásszerűen végzett gyakorlatsorokból áll, melyek komoly terhelést jelentenek az izmoknak, maximális gerinc- és ízületvédelem mellett. Bár az óravezetés csendes, a mozgás üteme lassú, igazi kihívás végigcsinálni ezeket a gyakorlatsorokat. Teljes körű testedzés, melynek fő célja az erő és a hajlékonyság fejlesztése, a megrövidült izmok nyújtása, a gerinc karbantartása, ezáltal egy funkcionálisan egészséges test elérése. Tehát a jóga alapgyakorlataival egy dinamikusabb, folyamatosabb mozgásanyagot kreálunk.



FUNKCIONÁLIS KÖREDZÉS

A funkcionális edzés lényege, hogy a testet egészként kezeli. Nem külön izomcsoportokra helyezi a hangsúlyt, hanem összetettebb gyakorlatokkal, egyszerre mindig több izomcsoportot dolgoztat meg. Mindezt köredzés formájában zajlik az órán. Az órán állomások vannak kialakítva, és ott különböző eszközhasználattal változatos, és az egész testet megdolgoztató gyakorlatokat végzünk.
A funkcionális köredzés bárkinek ajánlott, hiszen sokoldalúan fejleszt, sokféle eszközt használ: TRX, Kettlebell, medicinlabda, kézi súlyzó, Sparrowbag, gumiszalag, zsámoly, agility létra, agility band, Sandbag, FitBall, stb. A funkcionális edzés izmosabb és erősebb testet eredményez. Kezdőknek remek lehetőség arra, hogy megfelelő kondíciót szerezzenek, vagy megerősítsék törzsizmaikat.



FULL BODY TRAINING

A Full Body Training egy egyszerűen követhető óratípus, melynek célja az egész test megmozgatása, különös hangsúlyt fektetve a far- és combizmok formálására, hasizmok és törzsizmok fejlesztésére. Az órának köszönhetően javul a testtartás, fejlődik az állóképesség, formásabb testalkat érhető el. Az órát a változatos eszközhasználaton kívül a saját testsúlyos gyakorlatok jellemzik, melyek kivitelezésekor maximális pontosságra és szabályos kivitelezésre törekszünk. A haladó gyakorlatok könnyített változata is bemutatásra kerül, így bármely korosztály, a saját fittségi állapotához mérten végezheti a gyakorlatot.



GERINCJÓGA

A Gerincjóga egy modern mozgásrendszer, amely könnyen befogadható és elsajátítható a modern európai ember számára. Biztonságos, stabil, izolált gyakorlatsorral a teljes testet átmozgatjuk, majd óra végén relaxációban lazítunk. Cél a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása az anatómiai alapmozgásokra és a fascia-láncolatokra épülő gyakorlatsorokkal. Kezdő szinten elsődleges szerepe a prevenció, az egészségmegőrzés. A gerincjóga bárki számára könnyen kivitelezhető, harmonikus fejlődést eredményez.



GERINCTRÉNING

Gerinctréningen a törzs izmait fejlesztjük, erősítjük, miközben a pulzus is emelkedik. A gerinctréning során nem a fogyás a fő szempont, sokkal inkább az, hogy alakot formál, javítja az izomtónust, és edzi a hát, a has, a csípő, a váll és a karok izmait. A fokozatosság elve alapján egy alapos bemelegítéssel kezdünk, majd az egész testet átmozgató nyújtásokkal folytatjuk az órát. Majd következik az óra dinamikus 25 perce: kisebb, kombinált gyakorlatsorokkal illetve egy ténylegesen erősítő blokk statikus testhelyzetekkel, és a mélyizmokat alaposan megdolgoztató gyakorlatokkal. Az óra végén természetesen egy alapos nyújtással zárunk. Ajánljuk mindenkinek, aki óvni szeretné a gerincét, és megerősíteni azokat az izmokat, melyek ebben segítenek kompenzálva a hétköznapok terheléseit.



GROUP CYCLING

A GROUP CYCLING olyan beltéri kerékpáros irányzat, ahol különösen nagy hangsúlyt kap az elme és a test kapcsolata, egy olyan mozgásforma, amely nem eltereli, hanem saját magunkra irányítja a figyelmünket. Tekerés közben kellemesen ellazulhatunk, kikapcsolhatjuk a zavaró gondolatainkat. Csak a saját testünkre kell figyelnünk, beleértve a mély légzésre, a szívverésünkre, a pedálok körkörös, sima, egyenletes mozgására és a jelenben való létezésre összpontosíthatunk. Ezt az egyedi és különleges élményt ösztönző videó és zene teszi teljessé. Mindeközben pulzusmérő óra segítségével mindenki, a neki megfelelő, lehető leghatékonyabb edzést tudja megvalósítani, legyen bármi is a célja. Ezeket az eredményeket egy felhő alapú mywellness® platformon tárolhatják vendégeink.


Bővebben


HATHA JÓGA

Tradicionális jóga irányzat, melyben különböző gyakorlatokat ötvözzük a test az elme és a tudat harmonizálására. Az ászanák (testhelyzetek) gyakorlásával, pontos kivitelezésével növeljük a test vitalitását, egészségét közben megtapasztalhatjuk a szervezetben zajló energetikai történések. Ennek megvalósítása mindig valamilyen ellentétes erők egyensúlyba hozásával történik, ahogy egy mérleg nyelve is egyre kisebb kilengésekkel végül megállapodik a középpont nyugalmában. Maga az elnevezés is erre utal, ugyanis a „ha” szó napot, a „tha” pedig holdat jelent, ami az aktiváló és passziváló energiák jelképe. Hatha jóga órán az egyensúly az erőkifejtés és pihenés, mozgás és mozdulatlanság megfelelő arányával valósítható meg.



HOT IRON 1

A Hot Iron egy tudományosan megalapozott és létrehozott edzésprogram, amely nemcsak a biztonságos és sérülésmentes fejlesztésre törekszik, de a magával ragadó zene a kitűnő gyakorlatsorokkal összehangolva hozzásegít az izmok fejlesztéséhez és az erő-állóképesség javításához. Az óra során kötött edzéstervet követünk, így 8-10 hét alatt látványos fejlődés érhető el a résztvevőknél. A zsírvesztés mellett izmaink is feszesebbé válnak a teljes testet megdolgoztató edzés hatására.



HOT IRON 2

A Hot Iron 2 azoknak ajánlott, akik korábban megismerkedtek a Hot Iron 1-el, és rendszeresen végezték a Hot Iron 1 gyakorlatait. Ahhoz, hogy szervezet ne szokjon hozzá az edzésterheléshez, és a fejlődés állandó maradjon, a gyakorlatokat összetettebbé válnak. A Hot Iron 2 során a Hot Iron 1-es órán megismert gyakorlatokat kombináljuk új gyakorlatokkal, mely még élvezetesebbé és változatosabbá teszi az edzés élményét.



KISMAMA TORNA

Várandós kismamák számára kifejlesztett torna, mely a baba és a mama számára egyaránt fontos ebben az időszakban. Ez az igazán jól átmozgató kismama torna számos előnnyel bír:
– segít jó kondícióban maradni a terhesség ideje alatt
– segíti megőrizni a helyes testtartást, javítja a vérkeringést, mely nemcsak az anyai szervezet számára, hanem a magzat fejlődése érdekében is rendkívül fontos.
– jelentősen enyhítheti a várandósággal gyakran együtt járó kellemetlen tüneteket és panaszokat is. (pl. a lábdagadás, hátfájdalom, keresztcsonti panaszok, stb.)
A tornagyakorlatok végzése során a terhelésnek kitett ízületek és izmok, a hát-, a mell-, a gát-, hasizom erejének megőrzésére, valamint az egyensúly és a koordináció javítására is nagy figyelmet fordítunk. Ajánljuk minden kismamának aki egészségesen és frissen szeretné érezni magát a várandósság 9 hónapja alatt is.



KONDI MIX

Egyszerűen és könnyen követhető óra, ahol a cél az általános kondíció fejlesztése, és a teljes test megdolgoztatása. Az óra egy alapos bemelegítéssel indul, majd egy egész testre kiterjedő edzéssel folytatódik ahol a gyakorlatok végrehajtásához különböző eszközöket is használunk. (step pad, gumikötél, kézi súlyzó x-co ,flexi-bar ,dynair párna, bosu). A színes eszköz használattal az óra változatosabbá és eredményesebbé válik. . Az óra alapelve a folyamatos hibajavítás, hogy a sérülések kockázatát minimálisra csökkentsük. Ez az óratípus kezdőknek és haladóknak egyaránt ajánlható, mivel minden gyakorlat nehezíthető vagy könnyíthető egyéni edzettségnek megfelelően.



PILATES

Pilates módszerét holisztikus szemléletmódja különbözteti meg más testedzésektől. A szellemi és testi tréninget vegyítve éri el a szervezet harmonikus működését. Olyan mozgásforma, amely gyógyító jellegű és felépülést elősegítő, azonban nem kizárólag a problémás területekre koncentrál, hanem az egész test fejlesztésére törekszik. Az alapok elsajátításánál a törzs és a belső izmok megerősítése a legfontosabb. Erre épülnek később a bonyolultabb mozgássorok. Amikor a programot gyakoroljuk, ne feledjük, hogy a folyamat fontosabb, mint a cél.



SENIOR TORNA

Elsősorban az 50 év fölöttiek számára kifejlesztett speciális kondíciójavító torna, mely segít a fittség és mozgékonyság megőrzésében, a csontritkulás megelőzésében.
Az életkor előrehaladtával a mozgásrendszerünk működésében kisebb nagyobb kopásokat, meszesedéseket, merevséget, kötöttséget és fáradságot tapasztalunk. A tornán az ízületek aktív kimozgatása, az izmok erősítése és nyújtása, a vérkeringés, a légzés és a szívműködés javítása a cél. A gerincoszlop nyújtására helyezzük a hangsúlyt kifejezetten ügyelve az ízületvédelemre és a helyes testtartásra.



STABILITY WORKOUT

A Stability Workout egy új mozgástrend, amiben az alakformálás ötvöződik olyan elemekkel, melyek erősítik törzs izmainkat, stabilitásunkat. Az órán speciális eszközöket használunk: Bosu, Stability Board (instabil deszka), Bosu Ball (speciális fitball labda), vízzel és homokkal töltött változó ellenállások. Erősítünk súlyokkal, funkcionális eszközökkel, saját testsúlyos gyakorlatokat végzünk, fejlesztjük egyensúlyunkat instabil környezetben, ezáltal erősítve a törzset és ízületeinket.
Ajánljuk sportolóknak a jobb eredmény, és sérülés mentesebb felkészülés érdekében, az egyensúlyt igénylő sportágakat űzőknek különös tekintettel: wakeboard, snowboard, sí, surf, deszkás sportok, labdajátékok stb. Ajánljuk mindenkinek, akik egészségorientáltan szeretnének edzeni, és akik meg szeretnék előzni az oly sokakat érintő mozgásrendszeri problémákat.



STRETCHING

A hajlékonyság fejlesztése sok mozgásszervi problémára (hát-, derék-, térdfájás…) gyógyírként szolgál. Az izmok nyújtása ugyanolyan fontos, mint az erősítése, e kettő együttes gyakorlása harmonikus fizikai, és szellemi állapotot eredményez.
A relaxációs stretching olyan összetett gyakorlatsor, mely hatására javul a vérkeringés, megszünteti a stresszt, ami merevvé teszi testünket. Ezzel csökken a mozgás utáni izomfájdalom, és könnyebbé válik a mindennapi mozgás.



TRX

A TRX már 2008 óta nagyon népszerű mind a fitness világában, mind a vendégek körében amit komplexitásának köszönhet. A TRX egy funkcionális tréning eszköz, amely hevederekből és fogókból áll. Állítható magasságával nehézségi szintjét határozhatjuk meg. A TRX-el saját testsúlyunkat használva dolgoztatjuk meg testünk összes izomzatát. A testet és az izmokat a mindennapi élet kihívásaira készíti fel, különös tekintettel a core izmokat fejleszti, melyek a gerinc és az egész testünk stabilitását biztosítják. Ajánljuk mindenkinek, aki az edzőtermi izolált gyakorlatok helyett átfogóan szeretné fejleszteni izmait, ezáltal nemcsak az előnyösebb forma, hanem az egészség megőrzését is a célul tűzte ki.



VITAL ENERGY

A Vital Energy segít egészségünk megőrzésében, izomzatunk feszesebbé tételében, regenerálódásában és ízületeink stabilizálásában. Célja egy sportos vékony esztétikus forma felépítése valamint a szép tartás és testtudatosság elsajátítása. Az óra során nyugodt kellemes zenére egyenletes, és fokozatosan felépített gyakorlatsort végzünk, melyek elősegítik izomzatunk harmonikus egységként történő működését. Ajánljuk mindenkinek, aki javítani szeretne az izmai és ízületei állóképességén, figyelve ezek sérülékenységére, vagy esetleges sérülések gyorsabb regenerációjára amellett, hogy közben egy esztétikus testalkat elérésére törekszik.



ZSÍRÉGETŐ

Közepes intenzitású, egyszerű lépéskombinációval végrehajtott óratípus, amely aerob (oxygen jelenlétében) körülmények között a leghatásosabb, hiszen így hatékonyabban mozgósíthatóak a szervezet zsírraktárai. A kb. 45-50-ig tartó folyamatos alacsony és közepes intenzitású mozgás folyamán a szervezet mozgósítja a zsírraktárakat. Ajánlatos ezeken az órákon a pulzusmérő órák használata, hogy a résztvevők a saját edzészónájuknak megfelelően edzenek (koruknak és edzettségi szintjükhez mérten) ahhoz, hogy változás történjen a szervezetben és a szervezet fokozatosan hozzászokjon a terheléshez.



CLUB VIRTUAL

Magyarországon egyedül az Oxygen Naphegyen elérhető ez a virtuális edzővel végzett teremkerékpáros óratípus. Egy virtuális spinning óra, amelynek során kivetítőn keresztül követjük az angolul beszélő virtuális edzőt utasításait. A kivetítőn az óra alatt bejárjuk a világ minden táját. Az órák nehézségi foka és a helyszínek szabadon választhatók. A órák időpontjai órarendben megtekinthetők.


Megnézem a videót

STABILITY

A Stability instabil eszközök használatával, és a folyamatosan változó kihívások legyőzésére helyezi a hangsúlyt, ezáltal erősíti a törzs izmait. Az órán leggyakrabban használt három instabil eszköz (Stability Board, Fitball, Bosu) kiegészül más funkcionális órákról ismert TRX-el, és a farizom és combizom formálására kiváló D-Bands-el. Ezen eszközök változatos használatával egy sokszínű, élménydús órán vehetsz részt amellett, hogy fejlesztjük a kondicionális képességeidet, az ügyességedet is próbára teheted.
Ajánljuk neked ha, úgy szeretnél fejlődni, erősödni, formálódni, hogy minden alkalommal kihívás elé állítod magad és újat tanulsz.