december 2015 - Oxygen Wellness Naphegy

szolárium.jpg

2015. december 13.by Zita

Új Chocolate Brown Hot! csokicsövek Naphegyen

Miért válaszd az új HOT Csokicsövet?

  • Mert a Csokicső® nem csak egy elnevezés, marketing, hanem egyedi technológiával gyártott szoláriumcső, mely jelenleg egyetlen más szoláriumcsőben sem található meg a világon!
  • Mert a fejlesztéskor kizárólag a felhasználók igényeit vettük figyelembe!
  • Mert a Hot Chocolate Brown csövek egyedülálló technológiával készülnek!
  • Mert a Hot Chocolate Brown csövekkel tartósabban barnulhatsz!

Miért egyedülálló?

Bárki, bármit mondd tény, hogy a HOT Chocolate Brown szoláriumcsövek technikai tartalma egyetlen más szoláriumcsőben sem található meg a világon! Teljesen egyedi, semmivel nem hasonlítható. Bizonyítani is tudjuk, hogy ez a technológia soha nem volt, és nem is lesz más szoláriumcső gyártásban megtalálható.

Miért tartósabb a barnulás?

Az új HOT Chocolate Brown szoláriumcsövek speciális sugárzásintenzitást képviselnek.

Jelenleg ez a technológia semmilyen más szoláriumcsőben nem található meg.

A szoláriumozás után azonnal látható magunkon egy árnyalatnyi barnulás, azonban a gyorsan megszerzett szín gyorsan el is múlik. A HOT csokicsövek általi barnulás a szolizás után még 4-6 óra elteltével is jelen van, tehát a szoláriumozás után még hat órát barnulunk. Ez a lassú, hosszabb időtartamú barnulás azonban lényegesen lassabban múlik (kopik), ezért a megszerzett bőrszín lényegesen tartósabb!

A szolárium több mint egy egyszerű barnító berendezés. Szükségünk van a napra, legyen az természetes vagy mesterséges, mivel élettanilag pozitív hatással bír szervezetünkre, idegeinkre, bőrünkre, vérünkre és csontszerkezetünk alakulására.

Miért jó a szoláriumozás?

  •     egyszerűen a pihenés, kikapcsolódás, feltöltődés céljából
  •     az immunrendszer erősítése miatt
  •     a csontritkulás (osteoporosis) megakadályozására
  •     a szív és a keringési rendszer erősítésére
  •     a vitalitás növelésére
  •     a ragyogóbb megjelenés miatt
  •     a téli depresszió ellen
  •     a rák (mell-, vastagbél-, prosztata-rák) kockázatának csökkentésére

Barnulási tanácsok

Annak érdekében, hogy egészséges módon tudjunk szoláriumozni, érdemes betartani az alábbi barnulási tanácsokat.

Milyen bőrtípusba tartozunk?

Mielőtt elkezdenénk szoláriumozni, nem árt, ha végig gondoljuk, milyen a bőrünk, milyen bőrtípusba tartozunk. A bőrtípusunk egy öröklött tényező, megváltoztatni nem tudjuk. Ez a genetika tulajdonságunk meghatározza, hogy hogyan reagál a bőrünk az UV-fényre (napra és a szoláriumra egyaránt) és mennyire képes lebarnulni. Már elegendő lehet, ha végig gondoljuk, hogy nyáron nyaraláskor mennyire tudunk lebarnulni, le szoktunk-e égni a napon. A bőrtípustáblázat segít a tájékozódásban!

Napozáskor, szoláriumozáskor tanácsos a bőrből kiemelkedő anyajegyeket UV szűrős krémmel bekenni.

Típus Szemszín Hajszín Bőrszín Szőrzet Anyajegy Szoli
1. típus kék, zöld vörös fehér kevés, világos sok, nagy 3 perc
2. típus kék, szürke szőke világos világos sok, kicsi 3-6 perc
3. típus barna világosbarna normál sötét néhány 3-9 perc
4. típus barna sötétbarna kreol sok, sötét kevés 6-15 perc
bőrtípus barnulás / leégés jellemzők
1. típus Nem barnul, mindig leég Nagyon világos bőr, kék szemek, sok szeplő, vöröses-szőke haj
2. típus Ritkán barnul, gyakran leég Világos bőr, kék/zöld szemek, szétszórt szeplők, vöröses-szőke haj
3. típus Normálisan barnul, néha leég Világosbarna bőr, szürke/barna szemek, barna/fekete haj
4. típus Gyorsan barnul, ritkán leég Barna/fekete bőr, barna szemek, fekete haj
Fokozatosan emelt szoláriumozási idő!

Fontos, hogy első alkalommal mindig rövid időre feküdjünk be a szoláriumba, majd fokozatosan, ahogy barnul a bőr, kis egységenként (2-4 perc) emeljük a szoláriumozás időtartamát. Ennek az az oka, hogy minél barnább a bőr, annál több UV fény kell ahhoz, hogy tovább barnuljon. A fokozatosság elvét betartva elérhetjük, hogy a bőrünk sose égjen le. Abban az esetben, ha egy ideje már nem napoztunk vagy szoláriumoztunk vagy más okból elvesztettük bőrünk barnaságát (vírus infekciók után, lázas állapotok után, bőrradírozás után, ha leégtünk), a szoláriumozási időt ismét le kell csökkenteni, pont úgy, mintha most kezdenénk elölről és alkalmanként fokozatosan ismét emelni, olyan ütemben, ahogy a bőrünk egyre barnább lesz.

Kerüljük el a leégést!

Mértékletesség!

A bőrünk barnulása genetikailag meghatározott tényező, ami azt is meghatározza, hogy milyen ütemben képes alkalomról alkalomra barnulni a bőrünk, illetve azt is, hogy milyen mértékű lehet a maximális barnaságunk. Ezt a tulajdonságunkat megváltoztatni nem tudjuk. Mindig csak annyi időre menjünk a szoláriumba, amennyit a bőrünk barnultsága megenged számunkra. A barnulás maximuma is egyénenként változó tulajdonság. Egy kék szemű, fehér bőrű sose lesz olyan barna, mint Salma Hayek vagy Antonio Banderas. A bőre nem képes olyan mértékben lebarnulni, akkor sem, ha többet napozik vagy szoláriumozik a cél érdekében. Nem hibázhatunk, ha odafigyelünk arra, hogy sose égjünk meg.

Használjon védőszemüveget!

Napozás és szoláriumozás után pótolni kell a folyadékot!

Szoláriumozás után fontos a folyadékpótlásra is gondolni, a szoláriumban lévő meleg miatti folyadékvesztés és a bőrünk jobb kondíciója miatt is. Akinek alacsony a vérnyomása, az fokozottan figyeljen erre oda. Ők válasszák inkább a fekvő szoláriumot.

Ne viseljen sminket, ékszereket szoláriumozáskor!

Bőrápolási tanácsok, szolárium krémek használata

A szolárium kozmetikumokat speciálisan szoláriumozáshoz fejlesztették ki, segítségükkel mélyebb, tartósabb barnulás következik be rövidebb idő alatt. Egy barnulási periódus során 30-40 %-kal hatékonyabban barnulhatunk szolárium kozmetikummal, mint a nélkül. Ennek az az oka, hogy különböző hatásmechanizmusaik által több pigment keletkezik illetve természetes pigmentet visznek be a bőrbe. De használatuk nem csupán az eredményesebb barnulás érdekében fontos, hanem azért is, mert a szoláriumozás ideje alatt védelmet nyújtanak az UV fény nem kívánatos hatásai ellen. Hatékonyan megkötik a szoláriumozás során keletkező szabadgyököket, aktív ápoló, hidratáló összetevőik pedig táplálják a bőrt, elősegítve ezzel az UV fény eredményesebb hasznosulását.

Anti-aging hatóanyagaik segítségével megelőzik az apró ráncok kialakulását.

Szoláriumkozmetikum használatával elkerülhetjük a jellegzetes „szoláriumszag” kialakulását is. Kellemes, erőteljes illatuk hozzájárul ahhoz, hogy a szoláriumozás még kellemesebb élmény legyen. Ezek a kozmetikumok nem tartalmaznak fényvédőt, ezért napozáshoz nem használhatók!

Bőrünk ápolása, hidratálása a mindennapi rutin fontos része, különösen akkor, ha napozunk / szoláriumozunk. A barnulás tulajdonképpen a bőr UV fény hatására bekövetkező természetes védelmi reakciója, melynek következtében a bőrünket fedő szaruréteg megvastagszik, és felületi vízhiány léphet fel. A bőr feszességéért felelős kollagén rostok szerkezete megváltozhat, ezzel a korai öregedés jelei láthatóvá válhatnak. Ezért nagyon fontos, hogy megfelelően ápoljuk bőrünket.

A szoláriumozás utáni készítményeket a két szoláriumozás között kell használni reggel és/vagy este, a hagyományos testápoló helyett. Az bennük található antioxidáns hatóanyagok (Aloe Vera, tea kivonatok, A-vitamin, C-vitamin, uborka-kivonat, stb.) segítenek a szabadgyökök megkötésében és ápolják a bőrt.

Ha egy szoláriumozó normál testápolót használ a mindennapos bőrápolásra, akkor fontos arra odafigyelnie, hogy szoláriumozás előtt kerülje az UV-szűrős termékek használatát, különben sose fog lebarnulni.

A bőrradír (Peeling) kezelés után közvetlenül nem ajánlott szoláriumozni, mivel a bőrünk elhalt szarurétegét távolítottuk el általa, felfedve így olyan bőrterületeket, melyek ez idáig még nem voltak közvetlen kitéve az UV-fénynek, így a bőrünk ilyenkor hajlamosabb a leégésre.

D-vitamin

A D-vitamin elengedhetetlen a jó egészséghez. A legtöbb európai túl kevés D-vitamint kap, különösen a téli hónapokban, mivel ilyenkor a napfény kevés UV fényt tartalmaz. Egészségügyi tanulmányok bizonyították világszerte, hogy D-vitaminnak milyen fontos szerepe van a megelőzésben: a sejtek szintjén: mell-, vastagbél- és prosztata-rák, a csontozat szintjén: osteoporosis, osteomalacia és combnyak-törés, a szervek szintjén: magas vérnyomás, hypertensio, és szívbetegségek; mentális szinten: SAD, pre-menstruációs szindróma, PMS, depresszió és általános közérzet; auto-immun betegségek: sclerosis multiplex, 1. típusú diabetes, és rheumatoid artritis; bőrproblémák: pl. psorisasis; táplálkozási problémák

A napfény a D-vitamin legtermészetesebb és leghatékonyabb forrása
Orvosi és tudományos körökben egyöntetűen elfogadott tény, hogy az ember természetes állapotában a D-vitamin 90 %-át a bőrön keresztül kapja, mégpedig a napfény által. Az ember úgy van „tervezve”, hogy csak 10 %-ot kapjunk táplálkozás által, tehát a napfény életfontosságú a számunkra oly szükséges D-vitamin előállításában.
Manapság legtöbbünk mesterséges megvilágításban éli az életét, és nem részesülünk napfényben, melyet elődeink bőven élveztek a szabadban végzett munka folyamán. Ez nem segíti elő az optimális D-vitamin szint fenntartását, és D-vitamin raktárak építését, hogy a napsütésben szűkös téli hónapokra is kitartson. Megváltozott életvitelünk miatt legtöbbünk elégtelen D-vitamin szinttel rendelkezik, még a tavaszi és nyári hónapok alatt is, nem beszélve a téli tartalékolásról. Ezért tanácsolnak elismert D-vitamin szakértők legalább heti kétszeri ésszerű mértékű napozást, szoláriumozást.


szauna.jpg

2015. december 5.by Zita

SZAUNA SÓK ÉS SZAUNA MÉZEK A TÖKÉLETES SZAUNÁZÁSHOZ!

Naphegyi wellness részlegünkön a Szauna Bárban exkluzív Mellis és Rento, kimért szauna sókat és mézeket – pl. fehértőzeges vagy csokoládés szauna méz, rózsa, eukaliptusz illetve vanília aromájú szauna sók – próbálhat ki minden szaunázni vágyó vendégünk! smile emoticon
Szauna bár nyitva tartás: H-P: 8:00 – 22:00, Szo-V: 9:00 – 19:30

Árak: Szauna só (20 mg) – 270 Ft; szauna méz (20 mg) 320 Ft; fa kupica 1000 Ft (Letét ellenében bérelhető!)